המיזם שמשוכנע: גיוון שווה כסף

פאדי אלעוברה, מייסד ומנכ"ל שותף ב־ TALENTEAM וחבר רשת "מעוז", מוביל מהלך לקידום ערבים לתפקידי ניהול ולשילובם בתפקידים אטרקטיביים במגזר העסקי ובהיי־טק

ארגונים עסקיים גדולים וקטנים מדברים יותר ויותר היום על מושג הגיוון. נדמה שגדלה ההבנה של התועלת והערך המוסף של גיוון קבוצת העובדים בארגון. אם תשאלו את פאדי אלעוברה, למרות הרצון והכוונות, התמונה עדיין לא אופטימית ולא תואמת למאמצים, לא כשמסתכלים על שילוב אקדמאיים ערבים בשוק התעסוקה.

"כולם אומרים שהם רוצים לגוון יותר, אבל שער הכניסה סגור כמעט לגמרי. וגם כשהם כבר הועסקו, יש תקרת זכוכית וקשה להתקדם. כמעט 60% מחברות ההיי־טק לא מעסיקות גם לא עובד ערבי אחד, ובניהול זה עוד הרבה פחות – עוד לא הפנימו שגיוון זה לא רק במשרות כניסה", מסביר פאדי.

אחוז האקדמאים הערביים שעובדים במגזר העסקי עומד על 5% , מתוכם שיעור מנהלים עומד על כ־ 0.5% . זה האתגר של פאדי והעסק־החברתי שהקים, TALENTEAM , חברת גיוס פרואקטיבי של אקדמאים ערבים, עם דגש על תעשיות ההיי־טק, הביומד והפיננסים.

כדי להעלות את שיעורי ההשתלבות הנמוכים, פאדי וצוות משקיעים באיתור המועמדים, בסינון ראשוני קפדני – ואז בליווי לאורך תהליך הגיוס ועד לקליטה מוצלחת בארגון.

האתגר שפאדי הגיע איתו למאיצים היה פיתוח ושיכלול המודל העסקי־חברתי של
TALENTEAM , בתום שנת הפיילוט הראשונה, וחיזוק התשתיות הארגוניות של
החברה לקראת הפיתוחים העסקיים הצפויים והגדלת הפעילות.

בשל האתגר החברתי נדרשת השקעת משאבים גבוהה מאד אל מול המועמדים המעסיקים, בכדי לצור את ההצלחות הראשונות, עד שהחברה תהיה יציבה ורווחית. לכן הוא נדרש לגייס כסף ממשקיעי אימפקט ומשקיעים פילנתרופים – תוך חידוד המסר: "אני רוצה
שתשקיעו השקעה ראשונית בעסק חברתי ייחודי ומבטיח, על מנת שנוכל לבנות בסיס כלכלי יציב ומוצק מספיק להמשך גדילה, התפתחות וקיימות".

בשש השנים הקרובות מקווה פאדי לבצע 2,200, השמות איכותיות של אקדמאיים ערבים מנוסים במגזר העסקי, בשאיפה ש־י 90% מהעובדים יישארו במקום עבודתם יותר משנתיים. אם הוא יצליח במשימה, תוך שנתיים TALENTEAM תקיים את עצמה כלכלית ולא תזדקק יותר להתערבות פילנתרופית.