הסיליקון ואלי של רהט

מחמוד אלעמור, מנכ"ל החברה הכלכלית של רהט וחבר רשת "מעוז", מתכנן לחבר את החברה הבדואית לשוק ההיי־טק הישראלי

אקזיט. סטרט אפ. סיליקון ואלי. קרן הון סיכון. כל אלה מילים שלא נשמעו כמעט עד היום ברהט, ואת זה מחמוד אלעמור רוצה לשנות.

עיריית רהט החליטה לפתח את התחום הטכנולוגי והודיעה על הקמת ההאב הטכנולוגי הראשון בעיר, כדי לייצר לצעירים הזדמנות להשתלב בעולם ההיי־טק הישראלי. מחמוד, שיקים את ההאב, מעוניין להפוך אותו לחממה ומקפצה עבור תושבי העיר הצעירים, שהם יותר ממחצית האוכלוסייה המקומית. רובם לא למדו מקצועות טכנולוגים או מדעיים – לא בתיכון ולא באקדמיה. הקמת האב ייתן לצעירים הזדמנות להתחבר לכל השותפים שחברו להקמתו ובעיקר למוסדות אקדמאיים ולחברות טכנולוגיות מהדרום ומהמרכז.

אל ליווי "100 יום" במאיצים הגיע מחמוד כדי לכתוב תוכנית אסטרטגית להאב. במרכז עמדו מספר שאלות: מה מודל ההפעלה של ההאב? את מי הוא צריך לשרת? אלו תכנים יספק? ומי הם השותפים הרלוונטים כדי להוציא את החלום אל הפועל?

בתהליך הוגדר כי ההאב יהיה מרחב פיזי לחשיבה, רישות ועשייה לשלושה קהלי יעד מרכזים – סטודנטים, תלמידי תיכון ויזמים מהעיר רהט. עבור סטודנטים ואקדמאים תחומי הטכנולוגיה, הוא יעניק הכשרות וליווי בתום הלימודים על מנת להיקלט בעבודה בתחום. תלמידי התיכון יזכו לחשיפה לעולם הטכנולוגי ולהזדמנויות הגלומות בו, במטרה להגדיל בעתיד את מספר הסטודנטים במקצועות הטכי נולוגים. עבור יזמים, ההאב ייצר קהילת היי־טק ויהפוך לבית לשיתופי פעולה וחיבורים בין יזמים בעיר.

בימים אלה נבנות התוכניות הראשונות – קורס יזמות לבני נוער, קורס מסחר מקוון לנשים ושיתוף פעולה עם העיר לתוכנית דיגיטציה של הרשות המקומיות בפיתוח סטודנטים תושבים.