מה הקשר בין הפצוע הקשה מהאינתיפאדה לבין המהפיכה בחינוך המיוחד

מירי נבון, האחראית על חוק ההשתלבות בחינוך המיוחד וחברת רשת מעוז, מובילה את אחד המהלכים המורכבים במערכת החינוך. אל המשימה היא מגיעה לא רק מתוך תחושת שליחות מקצועית, אלא מהיכרות וחיבור אישי

למירי נבון, אף אחד לא יוכל להגיד שאינה מבינה מה המשמעות של שילוב והכלה. את זה היא מכירה על בשרה. את הערכים האלה היא לוקחת איתה לרפורמה שאותה היא מובילה בתפקידה תוך הקשבה למורכבות ולהתנגדות שעולה מהשטח, עדכון ויישום המהלך.

"האתגר שלי הוא יישום התיקון לחוק החינוך המיוחד שבעצם מגביר את ההכלה וההשתלבות של ילדים עם צרכים מיוחדים בתוך מערכת החינוך הרגילה. ילדים שלפני כן היו הולכים לבתי ספר ולמסגרות לחינוך מיוחד יוכלו להשתלב היום בתוך מערכת החינוך הרגילה. אנחנו רוצים להפוך את מערכת החינוך להיות מכילה ומקבלת לתוך את כל התלמידים עם כל המורכבויות והשונויות".

"אני חושבת שכל מהלך, וכל שינוי שהוא גדול ודרמטי, הוא שינוי שמעורר איזשהן התנגדויות. יש המון אתגרים, המון חששות. ובצדק, זה מהלך מורכב.  אנחנו נכנסים לתוך המהלך הזה בצניעות מאוד גדולה, ועם הרבה מאוד קשב למה שהשטח אומר. אנחנו לא פוחדים, לא מטעויות ולא משגיאות, ולא מאתגרים, אנחנו רוצים לשמוע כדי לתקן ולדייק".