אחרי 20 שנה – להוציא את פארק התעשייה מהבוץ

"אני אתחיל בלהגיד שאני מתרגשת. מבחינתי היום אנחנו משנים כיוון. אנחנו מתניעים מחדש. יוצרים את העתיד.  אחרי 20 שנות שיתוק אנחנו יוצאים לדרך חדשה, דרך של צמיחה. כל הכוחות החדשים במרחב נרתמו יחד לטוב המשותף של המרחב שלנו, של גזר, של רמלה, של חבל מודיעין.

כשיצאתי לדרך לראשות המועצה עמדתי מול השטח המיועד לאזור התעשייה רג"מ (רמלה-גזר-חבל מודיעין),  ראיתי רק שדות חרושים, רק טרקטור בשדה, מבחינתי הוא חרש את העתיד של גזר. את הפוטנציאל שלה. שלה ושל רמלה.

בעשור האחרון הרשויות הפסידו יחד 1.5 מיליארד שקל בארנונה.  מיליארד וחצי שקל ששייכים לתושבים – לתושבים של גזר ולתושבים של רמלה. זה בתי הספר שלנו והתשתיות שלנו. זה השירות שהגיע לתושבים שלנו, והלך לאיבוד , זה אובדן אדיר.

היום נאשר כאן יחד את תום עידן הסכסוכים בין הרשויות ותחילה של עשור של השקעה משותפת. של הזנקת האזור כולו ביחד.

ומה זה אומר? איך עשינו את זה? הפסקנו לריב. הפסקנו לריב על למי שייכת הפרוסה של העוגה, זרקנו פנימה את כל הבעיות לתוך הקדרה.  במקום לדבר על כל נושא בנפרד דיברנו על כל הסוגיות יחדיו. ולשולחן המשא ומתן הבאנו את כל הבעיות כדי ליצור מתווה כולל לפתרון. וזה מה שאנחנו מציגים לכם היום.

זה מאפשר לנו ליצור שלם שהוא גדול מסך חלקיו. זה מאפשר לנו לייצר win-win. אנחנו מזנקים קדימה היום. גם גזר וגם רמלה. יחד.

 אנחנו הולכים לקראת עשור של עשייה משותפת. נאשר היום את ההתקדמות המשותפת של פארק התעשייה שהינו פרוייקט הדגל של מחוז מרכז – שלושים אלף מקומות תעסוקה, 2,161,566 מטרים רבועים של זכויות בנייה. שהם מיתרגמים באופן מיידי לארנונה – 60 מיליון שקל בהיתכנות מלאה  לגזר, 90 מיליון ש"ח לרמלה. מכל מקום שאנחנו לא מסתכלים עליו אנחנו מדברים פה על מנוע צמיחה. אנחנו מעלים את גזר וביחד איתנו את רמלה על מסלול המראה – בתעסוקה, בתחבורה, בתשתיות. ככה זה נראה מבחינתי כשעובדים לטובת הטוב המשותף של האזור כולו.

פגישת המועצה הזאת היא רק אבן דרך בתהליך. ויש לנו עוד הרבה עבודה ושלבים לעבור. עוד הרבה עבודה שנשארה לנו יחד בשיתוף פעולה בין רמלה, מודיעין וגזר. אנחנו זורעים זרעים היום לשנים קדימה.

אבל זה התפקיד שלנו בשלטון המקומי, לתכנן ולעשות הכל כדי שזה יתגשם."