איך מפגישים סטרט-אפים ישראלים עם משקיעים אמריקאים – בלי טיסות

"אחד האתגרים הגדולים ביותר של סטרט-אפים ישראלים שרוצים להצליח מעבר לים הוא הבנת התרבות המקומית. והאתגר הזה קשה במיוחד עבור אנשים שלא נחשפו לתרבות האמריקאית כחלק מהרקע האישי שלהם.

Mass Challenge ירושלים הוא מאיץ הסטרט-אפים הגדול בישראל. אנחנו חלק מקבוצה של מאיצים שהראשי שבהם נמצא בבוסטון, והייעוד שלנו הוא להיות פלטפורמה ללא מטרות רווח שמקדמת יזמים שמנסים לפתור בעיות ולהביא בשורה לעולם. התפקיד שלנו הוא לעודד יזמות וחדשנות בהיקף גדול. אנחנו בוחרים סטרטאפים עם פוטנציאל ונותנים ליזמים גישה לרשת של מנטורים, תכנים שחיוניים כדי להצליח בחו"ל והיכרות עם משקיעים.

כחלק מהתוכנית שלנו, אנחנו לוקחים את הסטרט-אפים לארה"ב, ומפגישים אותם עם משקיעים אמריקאים פוטנציאלים. אבל מה עושים בקורונה, כשחו"ל זו לא אופציה אבל אי אפשר לדלג על ההתאמה התרבותית שהם צריכים לעבור?

כך נוצר החיבור למנאל חדאד, חברת רשת מעוז שמנהלת תוכניות ומענקים בשגרירות האמריקאית בישראל. מנאל סיפרה לי שהשגרירות פתחה מכרז כדי לעודד שיתופי פעולה עם מומחים ומומחיות מארה"ב ובניית  קשרים עסקיים דווקא בתקופה הקורונה.

ביחד הקמנו תוכנית שמכינה יזמים ישראלים למפגש עם התרבות והשוק האמריקאי. בתוכנית לא משתתפים רק היזמים "הרגילים", גברים בוגרי יחידה 8200. החלטנו שאנחנו רוצים לסייע דווקא לנשים, ערבים וחרדים – שרובם פורצי דרך.

בנינו תוכנית שתיתן להם את כל מה שהם צריכים, כדי שכשהם יעלו על מטוס – הם כבר יבינו מה מחכה להם בצד השני. סדנאות, מפגשים, חיבורים למשקיעים – והכל וירטואלי. השגרירות האמריקאית שותפה לא רק במימון – היא שותפה בתוכן של התוכנית. היא מנגישה לנו דוברים, מומחים וקשרים.

וכך, דווקא בתקופת הקורונה, נוצרה שותפות – שמאפשרת לנו למצוא דרכים יצירתיות להתגבר על כך שאי אפשר להיפגש, ולהמשיך לעודד הצלחות ישראליות בארצות הברית".