בני ברק, את לא לבד: תל אביב, פתח תקווה וכפר קאסם במפגן תמיכה

זה היה בשיא התפרצות הקורונה בישראל, כשהתחלואה בבני ברק וברשויות חרדיות הייתה בשיא, ולוותה בביקורת תקשורתית וחברתית רבה. אבל חברי וחברות רשת מעוז בחרו להדהד משהו אחר, בשעה הקשה הזו. הם בחרו להביע תמיכה.

זו הייתה יוזמה מקומית שהתפשטה ממש כמו הנגיף, והדביקה אחד את השני. זה התחיל בעיריית תל אביב, ביוזמה שאחד המובילים שלה היה יוסף ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין ועמית בתוכנית העמיתים של "מעוז". היוזמה רתמה את ראש העירייה למחוות תמיכה פומבית: בניין העירייה הואר בתאורה צבעונית, עם שם העיר בני ברק וסמל של לב. בעידוד חברי רשת, יצאו הודעות תמיכה פומביות מראשי ערים נוספות – בהם חדרה, בת ים, אפרת, פתח תקווה ורמת השרון.

מחווה יוצאת דופן יצאה מהעיר הערבית כפר קאסם, שפרסמה מכתב תמיכה לראש עיריית בני ברק תחת הכותרת “שותפות גורל בנגיף הקורונה”.

בירוחם פורסמו שלטים שמחזקים את תושבי העיר והקהילה החרדית: “מילים טובות לקהילה החרדית המיוחדת שלנו, ששרויה בדאגה גדולה לקרוביה בבני ברק ובירושלים”

 והצעד לא היה חד כיווני: חברי רשת חרדים החליטו לנצל את ההזדמנות לחבר את הקהילה שלהם, המתבדלת בימים רגילים, לציבור הכללי. עמוד הפייסבוק לקהל החרדי, “חדשות בחדרי חרדים”, שנוהג לפרסם רק תכנים על הציבור החרדי, חרג ממנהג ושיתף את סרטון התמיכה של ראש עיר החילוני בפתח תקווה.

בערב פסח, יצאו הרבנים המובילים בציבור החרדי ביוזמה שמכוונת, באופן נדיר, גם לציבור החילוני – וקראו לכל מי שחוגג את הסדר לצאת למרפסת ולישר מה נשתנה בשעה 20:30. ההצעה הזו אומצה בכל רחבי הארץ – ביישובים חרדים, דתיים וחילוניים כאחד, ומיליוני ילדים יצאו למרפסת לשיר באותו זמן.