היזמים החרדים שממציאים את התרופות של מחר

"ביזמקס נוסד כדי לעודד תמיכה ותעסוקה ביזמות בקרב המגזר החרדי. בשלושת המחזורים האחרונים שהתקיימו בירושלים תמכנו ב-21 חברות סטארטאפ מתחומים שונים שגייסו ביחד כבר למעלה מעשר מיליון דולר.

לפני 5 שנים, כשהתחלנו לעשות תוכניות כאלו, המטרה היחידה שלנו הייתה לתמוך בסטרט-אפיסטים חרדים, לא משנה באיזה תחום הם עוסקים ומה השוק צריך.

אבל עכשיו החלטנו לעבוד אחרת, עשינו מחקר מקיף ובדקנו באילו תחומים יש סטרט-אפים ואיפה אין, ובעיקר איפה אנחנו יכולים לתת ערך משמעותי. ראינו שעולם הרפואה בצמיחה: זה היה עוד לפני הקורונה, ועכשיו אפילו יותר. הבנו שזה התחום הנכון – מכשור רפואי ובריאות דיגיטלית.

כדי להיות יזם בהיי-טק, חייבים לפעול בתוך אקו-סיסטם רחב. אי אפשר להיות סטרט-אפיסט ולהישאר בתוך הקירות של החברה החרדית. כדי להצליח, חייבים לפעול בשיתוף פעולה עם מגזרים אחרים.

חיפשנו שותף לתוכנית – ומצאנו את בית-חולים וולפסון. עם הרבה רצון טוב, ובלי הרבה בירוקרטיה, יצאנו לדרך. תוכנית BizLabs MedTech הוקמה. גייסנו 7 סטרט-אפים של יזמים חרדים בשלבים מתקדמים, עם צוות ומוצר שיקבלו בחצי שנה הקרובה ליווי אינטנסיבי, סיורים ופגישות עם המומחים הרלוונטיים, פורום משקיעים, גישה למעבדות של בית החולים ועוד.

לפני מספר שבועות ערכנו אירוע חגיגי לרגל השקת התוכנית – עם 20 משתתפים בלבד, בשל הגבלות הקורונה. רק השותפים המרכזיים הוזמנו לאירוע. מתוך 20 איש – 5 היו חברי רשת מעוז. היו שם מוטי אייכלר, מייסד קרן אחים, שעומדת מאחורי התוכנית; אריק אדלר, גזבר עיריית בני ברק; שי-לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע; רועי כהן, מנכ"ל המכון החרדי לתוכניות מדיניות, ואני.

העובדה שאנחנו חברי רשת מעוז, שמכירים זה את זה, הקלה מאוד על התהליך, והעצימה את חווית העבודה המשותפת. התקשורת אחרת כשהיא בין חברי הרשת, והדלת מרגישה תמיד פתוחה".