למען הילדים: המהלך המשותף של בני ברק ותל אביב

מה קורה כשבני ברק ותל אביב מובילות ביחד שיתוף פעולה יוצא דופן להחזרת התלמידים למערכת החינוך?

בתום הסגר השני, הממשלה הודיעה שהחזרת כיתות א' וב' ללימודים, לחצי שבוע בלבד, תהיה כרוכה בהיערכות של 5 שבועות והוצאה של מיליארדי שקלים. אבל שני חברי רשת חשבו שאחרי חודשים שהילדים יושבים בבית, אין זמן לבזבז – וגם אין צורך בכאלו סכומים.

שירלי רימון-ברכה, ראש מינהל החינוך של עיריית תל אביב-יפו, ואריק אדלר, גזבר ומנהל החמ"ל של בני ברק, שכנעו את ראשי הערים שלהם לפנות לממשלה.

במהלך חסר תקדים, פנו ביחד ראשי הערים של תל אביב ובני ברק לממשלה – בקריאה בהולה להעניק לבתי הספר סמכות לחזור ללימודים במתווה גמיש, לפי הנחיות הבריאות. המטרה המרכזית: להוציא את הילדים מהמחשבים והטלפונים ולהחזיר אותם לעולם, כדי למנוע בעיות נפשיות וחברתיות אחרי עשרה חודשים כמעט ללא לימודים פיזיים.

בראיון משותף שערכו, צד לצד, הם סיפרו על היוזמה שמצליחה לאחד שתי ערים כל כך שונות. כמו ששירלי אמרה: "אם ת"א ובני ברק יכולים לעבוד בשיתוף פעולה, אז גם משרד החינוך יכול להסתדר עם ארגוני המורים".

בעקבות המכתב של ראשי הערים, רשויות מקומיות אחרות הביעו תמיכה ביוזמה – והיא אומצה והתרחבה. כיתות א' וב' חזרו ללימודים אחרי זמן קצר, לשבוע מלא, לפי המתווה שהוצע על ידי עיריות בני ברק ותל אביב.