מה קורה כשחרדי, חילונית וערבי משתפים פעולה בירושלים?

מה מחבר בין חרדי מהחברה למתנ"סים, חילונית ממשרד הבריאות וערבי שעובד בחברה עסקית בינלאומית?שלושתם, חברי רשת מעוז, חברו ביחד לחלק ערכות לצוותים הרפואיים בבית חולים" שערי צדק". שיתוף הפעולה הזה נולד בעקבות יוזמה של חברי הרשת עמית פוני ומאיר אגאי, שהקימו את קבוצת "מעוז הירושלמי".

בהודעה שכתבו לרשת מעוז, כתבו עמית ומאיר: "לפני כמה זמן התחלנו לדבר, כמה חברי רשת מירושלים. אכפת לנו מהעיר, ותקופת הקורונה לא עשתה טוב לשיח הציבורי. העיר הזו היא מיקרוקוסמוס של ישראל – ואווירת השיסוי ושיח השנאה נהיו מאוד קיצוניים.

אבל אנחנו חושבים שיש מה לעשות עם זה. אנחנו מאמינים שבפעולה משותפת של ירושלמים, מכל השכונות והקבוצות, נוכל לקחת אחריות ולשנות את השיח בעיר.

ואיפה אפשר למצוא קבוצה כזו, שפועלת מתוך תפיסה של אחריות משותפת ובאמון גבוה, אם לא פה ברשת מעוז? בשבועות האחרונות פעלנו, מעל 20 מאיתנו, כדי לגייס כסף ולהביע תמיכה בצוותים הרפואיים. הגענו למחלקת קורונה בבית החולים הרצוג להעניק חבילות שי לצוות הרפואי.

אבל זו רק פעולה אחת, סמלית. אנחנו רוצים לעשות הרבה יותר. אז אנחנו פונים אליכם, חברי רשת מירושלים. אם אתם מעוניינים לשתף פעולה כדי לשפר את החיים שלנו פה – אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לקבוצת ירושלמים במעוז. ביחד נחשוב על בעיות שמשותפות לנו, ונשתף פעולה סביבן.

ובדרך, נוכיח שדווקא בעיר מורכבת כמו ירושלים – קבוצה מגוונת של ערבים, יהודים, חרדים, חילונים ודתיים – יכולה לשתף פעולה ולייצר שינוי אמיתי במציאות".

בעקבות ההודעה הצטרפו לקבוצה 51 חברי רשת, שמעוניינים לפעול ביחד. הקבוצה חברה לסודה סטרים באמצעות חיבור עם חבר רשת מעוז, יניב אבוחצירה, מנהל תפעול-ישראל בחברת סודה סטרים, וחילקה ערכות שי לצוות בשערי צדק.

אבל זו רק ההתחלה: מהקבוצה נוצרו עוד שיתופי פעולה, וסיוע כל אחד בתחומו ולפי צרכיו.

"השאיפה היא להמשיך כקבוצה להיות כח משפיע ומסייע במרחב הירושלמי לחיזוק האמון והסולידריות החברתית בין האוכלוסיות בעיר וסיוע לחברי הרשת בקידום יוזמות במרחב העירוני", הם אומרים.