"עטיית מסכה היא מצוות ונשמרתם לנפשותיכם״

"הימים הללו הם לדעתי המשמעותיים עד כה. אין בניין ללא חולים, אין משפחה שלא מכירים מישהו בה שמאושפז – או חלילה כבר לא כאן.

בימים האחרונים חוויתי באופן אישי מספר פרידות טלפוניות של אנשים מהעולם. מבוטח שמספר על בדיקת קורונה בבית שלו ולאחר יומיים הגעתי לנחם. אשה צעירה שנלחמת על כל מילה אבל מתחננת: היא חוששת לצאת לבית חולים, שמא לא תחזור, ומבקשת טיפול בבית – מה שלא ניתן.

אנשים שבאמת מגיע להם לצאת למלונית בידוד, שבוכים לזירוז התהליך מול פיקוד העורף. ואני בימים אלו חפ"ק מהלך, עד כניסת יום כיפור עובד עם מחשב צמוד: בדיקות שנתקעו באיזה מעבדה ואפשר להגיד עליהם קדיש, אנשים שמבקשים סיוע נפשי, פרסום הנחיות ריחוק. ואה, יש גם ערב חג בבית.

החיזוק שאני מרגיש זאת הקריאה של גדולי הדור שליט"א מרן "שר התורה" הרב חיים קנייבסקי שליט"א ומרן הרב גרשון אדלשטיין שליט"א, שקראו פעם נוספת בצורה מדוייקת.

מחד: לעטות מסכה גם אם לא נוח, ועל האף. לא להתארח, ולהתפלל ככל האפשר במרחבים פתוחים. ויחד עם זאת: לשמור על אווירה שמחה ורגועה בבית ולהתחזק בתורה ותהילים.

זה חיזק אותי מאוד, הידיעה שמה שאני כרגע עושה זאת מצווה, פשוט. עטיית מסכה היא מצוות ונשמרתם לנפשותיכם. מצווה!

ואני מייחל שנזכה לראות את המשיח כאן, כי בידי אדם, אני לא רואה את המחלה הולכת מכאן. אז אני חולם על בוקר רענן עם דיווח על רוח קרירה שאספה את הקורונה ונעלמה… אמן!"